Бірінші курс студенттерін жаңа өмір жағдайларына бейімдеу
Колледжге түсе отырып, жас адам бірқатар жаңа күрделі проблемаларға тап болады: колледжде оқу жағдайларына, оқу процесінің талаптарына бейімделу, тұрмыстық және материалдық қиындықтар және басқалар.
Бірінші курс студенттері «мен қайда бардым» және «мені кім қоршап алды»деп түсінуге тырысады.
Студент колледжде және оның оқу тобында бар нормалар мен ережелер жүйесін түсініп, оқу іс-әрекетінің әдістері мен әдістерін тез игеріп, жаңа ұстанымдардан игеріп, оқуға, алдағы жұмысқа, оқытушыларға қатысты құндылықтар жүйесін жасауы керек.Бірінші курс студенті оқу өмірінде ерекше қиындықтарға тап болады.
Ол әлі де ақпараттың көшкінімен қалай болу керектігін білмейді, емтиханның белгісіздігінен әлі де қорқады, студенттік өмірдің нормаларын нашар білді. Бұл кейбір мазасыз және эмоционалды тұрақсыз бірінші курс студенттерінде тіпті нейропсихикалық бұзылулар пайда болуы мүмкін. Бірақ мұндай бұзылулар әлі де аз. (Жалпы, барлық студенттердің төрттен бір бөлігі оқудың шамадан тыс жүктелуінен туындаған психикалық жағдайдың нашарлауына шағымданады.)Бір оқу орнынан екіншісіне белгілі бір орын ауыстыру, белгілі бір уақытқа ерекше ортада болу қажеттілігі адам ағзасына үлкен психофизиологиялық жүктеме жүктейді.Кейбір студенттер үшін студенттік жатақханада тұру немесе жалдамалы пәтерде (бөлмеде) тұру қиын мәселе туындайды.
Ата-аналарға ұсыныстар
Студенттің психологиялық қолдауы.Тиісті қолдаудың жетіспеушілігімен немесе болмауымен бала көңілі қалады және әртүрлі заңсыздықтарға бейім.Психологиялық қолдау-бұл процесс:
- ересек адамның өзін-өзі бағалауды нығайту мақсатында баланың жағымды жақтары мен артықшылықтарына назар аударады;
- бұл балаға өзіне және қабілетіне сенуге көмектеседі;
- балаға қателіктерден аулақ болуға көмектеседі;
- сәтсіздікке ұшыраған кезде баланы қолдайды.
Баланы қолдауды үйрену үшін мұғалімдер мен ата-аналар әдеттегі қарым-қатынас стилін және олармен өзара әрекеттесуді өзгертуі керек. Орнына назар аудару, ең алдымен, қате және жаман мінез-студент, ересек тура келеді назар оң тарапқа оның іс-әрекетін ынталандыру және сонымен қатар, ол жасайды.Баланы қолдау-оған сену. Ауызша немесе ауызша емес, оған өзінің күштері мен қабілеттеріне сенетіндерін айту керек. Бала өзін нашар сезінген кезде ғана емес, өзін жақсы сезінген кезде де қолдауды қажет етеді.Баланы қолдау үшін ата-аналар мен мұғалімдердің өздері сенімді болуы керек, олар өздерін қабылдауға үйреніп, өзін-өзі бағалау мен сенімділікке қол жеткізгенге дейін балаға қолдау көрсете алмайды.Ата-аналардың балаға деген шамадан тыс талаптары жетістікке жету мүмкін емес және көңілі қалуы мүмкін. Мысалы, егер ата-аналар бұрын баланың мектепте «ең қабілетті» болады деп күткен болса, онда олар одан колледжде де солай күтеді.»Қолдау тұзақтары»деп аталатын жалған тәсілдер бар. Сонымен, ата-аналарға баланы қолдаудың әдеттегі әдістері-гиперопия, баланың ересек адамға тәуелділігін қалыптастыру, нақты емес стандарттарды енгізу, құрдастарымен бәсекелестікті ынталандыру. Бұл әдістер тек баланың тәжірибесіне алып келеді, оның жеке басының қалыпты дамуына кедергі келтіреді.Ересек балаға шынайы қолдау оның мүмкіндіктерін – оның жағымды жақтарын атап көрсетуге негізделуі керек. Баланың мінез-құлқы ересек адамға ұнамайды. Дәл осындай сәттерде ол «Мен сіздің мінез-құлқыңызды мақұлдамасам да, Мен сізді тұлға ретінде құрметтеймін»деп нақты айтуы керек. Ересек адамның баланы қалай түсінетінін, оның барлық жетістіктері мен қателіктерін, сонымен бірге онымен қарым-қатынаста тон, ым-ишара, өрнек және т.б. сияқты заттардың маңыздылығын ескеруді үйренуі өте маңызды. баланың өзіне деген сенімін дамытуда ата-аналар мен тәрбиешілердің балаға деген сенімі басты рөл атқарады. Ата-ана балаға оның отбасының маңызды мүшесі екенін және оған байланысты мәселелерден гөрі көбірек екенін көрсетуі керек.Ересектер көбінесе өткен сәтсіздіктерге назар аударады және оларды балаға қарсы қолданады. Өткенге баса назар аудару баланың қудалау сезімін тудыруы мүмкін. Бала: «менің беделімді өзгертуге мүмкіндік жоқ, сондықтан мені жаман деп санасын», – деп шешуі мүмкін.Балаға деген сенімді көрсету үшін ересек адам батылдық пен келесі әрекеттерді орындауға дайын болуы керек:
Баланың өткен сәтсіздіктерін ұмытыңыз;
- балаға осы тапсырманы жеңе алатынына сенімді болуға көмектесу;
- балаға ересектердің оған сенетін нәрселеріне, оның жетістікке жету қабілетіне сүйене отырып, нөлден бастауға мүмкіндік беріңіз;
- өткен сәтсіздіктерді есте сақтаңыз және қателіктерге емес, оларға оралыңыз.
Сонымен, баланы қолдау үшін сізге:
- Баланың күшті жақтарына сүйену;
- Жас жігіттің қателіктерін баса айтудан аулақ болыңыз;
- Балаға қанағаттанғаныңызды көрсету;
- Балаға деген сүйіспеншілік пен құрмет көрсетуді білу және қалау;
- Баламен қарым-қатынасқа әзіл енгізу;
- Тапсырманы шешудің барлық әрекеттері туралы біліңіз;
- Баламен қарым-қатынас жасай білу;
- Баланың даралығын қабылдау;
- Балаға сену, оған жанашырлық таныту;
- Оптимизмді көрсету.
Баланы қолдайтын сөздер және оның өзіне деген сенімін бұзатын сөздер бар. Мысалы, қолдау сөздері:
- Сізді біле отырып, сіз бәрін жақсы жасайтындығыңызға сенімдімін.
- Сіз мұны өте жақсы істеп жатырсыз.
– Бұл күрделі сынақ, бірақ мен оған дайын екеніңізге сенімдімін.Көңілсіздік сөздері:
- Сізді және сіздің қабілеттеріңізді біле отырып, сіз мұны әлдеқайда жақсы жасай аласыз деп ойлаймын.
Психологиялық қолдау балаға өзінің қажеттілігін сезінуге көмектесуге негізделген. Осылайша балаларға сіздің қолдауыңыз қажет.